Historien om mitt pass, del 2!

Måndag morgon! Har lämnat barnen i skolan & väntar på att klockan ska bli sju så att jag kan ringa till Kungliga Svevnska Konsulatet i Liverpool, för att duubbelchecka att jag verkligen kan komma in idag för att (förhoppningsvis) hämta ut mitt nya pass! Medans jag väntar på att tiden ska gå passar jag på att plocka i & ur diskmaskinen & vika kläderna som hängt på tork, samt hänga upp de kläder som precis blivit tvättade. Två minuter över tio ringer jag! Ja, det går bra att komma in idag, vilken tid? Kl. 11:30? Okej, 11:30 inbokat! Fantastiskt snälla pappa Tim erbjuder sig att skjutsa mig (vilket är en himlla lättna då jag inte är helt hundra på hur jag ska ta mig från tåget till konsulatet, plus att det kostar ju pengar att åka tåg!) Tjugo i elva måste vi åka! Jaha, okej, trettiofem minuter kvar då. Frukost! Ja, bra ide! Jag är ju hungrig! Så det blir frukost, liite TV tittande, datorn framför näsan & rätt vad det är så är ddet dags att åka! Det är så himla kul att åka bil med Tim! Han har så konstig musiksmak! Eller den är inte ett dugg konstig egentligen, den är bara konstig för mig! Riktig fjortismusik, skulle jag vilja kalla det! & han sjunger med lite då & då! Skitkul! Haha! & på vägen berättar han lite hit & dit vad det är vi åker förbi & så, & det är ju 3vlligt det med.
Väl framme parkerar Tim bilen utanför byggnaden där konsulatet ligger & väntar i bilen medans jag går in! In genom den stOra porten, in i den stOra salen & upp till högsta våningen! Kommer in, berättar i peceptionen varför jag är där, de ringer till kvinnan som jag träffade förra gången & hon kommer ganska snart & ber mig följa med. Så jag ställer mig upp & går efter henne in till rummet intill som är ett gigantiskt kontor med skrivbord & kostymnissar överallt! I love it! Sen går vii in i ett litet rum precis intill.....Eller typ mitt emellan de rummen....Fast inte så att det skiljer rimmen från varandra, men ändå mellan dem! Där får jag utan ifrgasättningar mitt nya pass & hon börjar babbla om att hon har fått instruktioner om vad hon ska göra & när hon efter att ha träffat mig örsta gången pratat med konsuln sjäkv, hade han sagt att hon gjort helt rätt i att inte ge mig mitt pass (ÄCKEL!) & sen hadde hon blivit uppringd från ambassaden i London som sagt åt henne att hon skulle ha gett det till mig & hon var jätteförvirrad & bla bla bla! Jaja, nu har jag det iallafall, HejDå! Lämnar konsulatet med BÅDA mina pass, varav det gamla är numera ganska håligt & ganska oanvändbart! :P På hemvägen fick jag se vart alla England stora fotbollsspelare bor! Asnica hus! De flesta iallafall! De bor typ grannar allihopa! & de bor antingen i Formby eller i Birkdale fick jag lära mig, för deet är där de med pengar bor (Jag bor i Birkdale, men det hade jag inte alls förstått tidigare!). Men ja, så var det med det! Kommer snart med nytt inlägg! Sija!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0